Pages

Labels

Tuesday, February 3, 2009

..SEPI ITU BERGANTI..

aku memandang sepi peta dunia yang 'menempel' di bilikku..
pandangan yang mampu menembusi dinding rumah baba,barangkali..
angan2 ke Jordan dan Syria dirobek dek deru arus sungai Nil..
sedih,terkilan..tapi aku pasrah..mereka juga..sudah hukumnya begitu..
pasti ada hikmahnya kan..
dan kita hanya mampu merancang,Tuhan telah menetapkan segala-galanya..

ya,disitu memang ada hikmahnya..
terlupa seketika kesedihan itu lantaran kesibukan kami menguruskan beberapa hal..
moga kesedihan itu berlalu bersama debu2 Mesir..

NISA' GAMES..
pastinya kalau kami jadi ke Jordan kami takkan terlibat dengan Nisa Games..
bertemakan UKHTI(UKHWAH TEGUH,IKATAN TEGUH)..
program yang insyaAllah akan mengukuhkan ukhwah antara kami antara pelajar tahun 3 n tahun 1 perubatan..
mana mungkin aku kenal junior2 ku yang seramai 89 orang itu kalau kami masih berdegil ke Jordan..
semoga kalian teruja dan mendapat manfaat dari program ini..jom ramai2 meriahkan dewan!!


FASCIOLAPSIS BUSKI..
parasit ini menghantuiku..
pastinya kalau kami ke Jordan akan menyebabkan assignment ini bertangguh..
sudah hampir sebulan tugasan ini diberikan..bukan bertangguh sebab malas..tapi bertangguh lantaran kesibukan menghadapi imtihan yang lepas..hurm..tak mengapa,prof suruh submit selepas winter break..maknanya ada lebih kurang 10 hari lagi..semenjak cuti bermula,hampir 40% aku sudah siapkan..pasti kalau aku ke jordan peratusannya negatif infiniti..


MEMBACA..
masa yang berlalu,kuisi penuh dengan bacaan..
menyentuh kitab2 yang berdiri tegak di atas meja study ini,kitab2 yang sentiasa rindukan sentuhanku..dapat juga menambah ilmu kan..
sedang cuba menghabiskan novel2 yang ditinggalkan sepi di bilikku,yang selama ini mengumpul habuk di kulitnya..
membuka semula helaian-helaian motivasi yang mampu membuatkan aku bersemangat semula..How To Become A Good n Successful Medical Student..aku tak pernah jemu mengulangi bacaan untuk buku yang satu ini..teringat pula kepada buku yang kutinggalkan di Malaysia,Rich Dad Poor Dad..belum sempat ku habiskan bacaan,ia tertinggal sewaktu aku pulang ke Malaysia dulu..
menyelak-nyelak 4 buah buku yang baru kubeli itu..How to Develop Self-Confidence and Influence People by Public Speaking..salah satu buku yang baru kubeli..
dan sekarang,dalam proses menghabiskan Aku Terima Nikahnya..


IMTIHAN..
perasaan gembira untuk melenyapkan buku gamaah buat sementara ketika cuti ini,digegarkan dengan berita bahawa selepas naik cuti ini,exam oral untuk our killer subject,PATHOLOGY akan dadakan..
dalam rungutanku,aku masih mampu bersyukur,sekurang-kurangnya dengan tidak ke Jordan,kami punya banyak masa untuk mengulangkaji pelajaran..
dapat juga menyelak buku pharma,parasit dan microb..

MASA LAPANG..
tentunya,masa banyak terluang..kan kucuba memanfaatkan setiap masa yang ada..
mengimbas kembali surah2 yang hampir kulupakan..hajat besar untuk mengahafal 3o juzuk itu,entah bila akan terlaksana..
membaca,itu salah satunya..Aku Terima Nikahnya,masih di pertengahan..moga sempat kuhabiskan sebelum 5 feb nanti..
sudoku juga setia menemaniku..rindu matematik dan fizik!!..sudoku sahaja yang mengubat rindu itu..
dan pastinya aku sempat untuk mengepos selendang2 yang dikirim sahabatku di Malaysia sebelum dia ke New Zealand..

hurm..jam menunjukkan pukul 8.05 pagi..insyaAllah selepas zohor ini kami akan melebarkan langkah ke Alex...mebawa rajuk,lebih kurang..huhu..aku harus bersiap kerana ada perkara yang harus diselesaikan sebelum ke Alex..sasaranku untuk ke Salam pagi ini,kemudian ke pejabat pos,ke Ghazawi untuk mendapatkan UNO BLOCK dan ke pejabat EGYPT AIR..kemudian baru bergerak ke Alex..semoga semuanya sempat kuselesaikan hari ini..Ameen..

p/s : selamat bercuti..kepada junior2 n senior tahun 3..diharapkana anda akan hadir untuk memeriahkan NISA' GAMES..sebarang masalah 3 pertanyaan,sila hubungi k.izan,k.ika atau k.maya ok..alfu syukran~~

1 comments:

mawaddah said...

slamat bercuti gak ika...sabar ye...