Pages

Labels

Sunday, May 10, 2009

SELAMANYA DISISI..









"mak,kite nak exam ni..doakan tau mak..susah sangat subjek ni..susah sangat.."aku merengek pagi itu sebelum bergerak ke pathology practical exam..

"ye,mak sentiasa doakan anak2 mak..kalau cakap susah,memanglah susah jadinye..cuba cakap..senang..senang..senang.."..sayup2 suara yang kurindu kedengaran nun di hujung talian..mujur evoip ni tak buat masalah..

dalam hati,aku mengikut kata2nya.."senang..senang..senang.."

dia masih begitu,dulu kini dan selamanya..masih di situ,tanpa mengeluh,jauh sekali marah..tidak juga memaksa..

terima kasih BONDA!!!


SELAMAT HARI IBU,mak...






Suatu ketika,
menjelang lahirnya seorang bayi ke muka bumi..


bertanya ia pada Tuhan, para malaikat di sini mengatakan bahawa esok kau akan mengirikan aku ke dunia, tapi bagaimana cara aku hidup disana, aku begitu lemah dan kecil..


tuhan menjawab, aku telah memilih satu malaikat untukmu, dia yang akan menjaga dan mengasihimu..


tapi di syurga, apa yang aku lakukan hanyalah menyanyi dan tertawa, ini cukup bagi aku untuk bahagia..


malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu, setiap kali, dan kau akan merasa kehangatan cintanya, kau akan jadi lebih bahagia..


dan apa yang dapat aku lakukan saat aku ingin berbicara kepadaMu..


malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kau berdoa..


aku mendengar bahawa di bumi banyak orang jahat,
siapa yang akan melindungi aku..


malaikatmu akan melindungi,dengan taruhan jiwanya sekalipun..


tapi aku akan bersedih kerana tidak dapat melihat engkau lagi..


malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang aku,
dan akan mengajarkan bagaimana agar kau kembali kepadaKu,
walaupun sesungguhnya aku selalu berada di sisimu..


jika aku mahu pergi sekarang bolehkah kau beritahu aku siapa nama malaikat aku di rumah nanti
..


kamu dapat memanggil malaikat mu..... IBU..




4 comments:

Cahaya Pembuka Hatiku said...

salam.. farhuda zulaikha.. long time no see.. alhamdulillah.. sejuk hati melihat isi blogs ko... apa yang bisa aku tafsirkan, huhu.. aku sngt gembira sebenarnya.. tak sabar untuk berjumpa ko 4 mata.. semoga kta bersama-sama berada di jalan Allah yang benar.. insyaallah.. semoga berjaya dalam perjalanan hidupmu sebagai seorang pelajar..=)

iek@fz said...

NURUL FATIHA QALBI..

Camne bley jumpe ni??hehe..
jumpe?indukah?
ke korang nak wat reunion ?awalnye..
all da best jugak dlam hidup..

alphabetablocker said...

mmg sedap~ kirim salam kt mak kamu eh??dgn lafaz assalamualaikum...stdy pharma ye..chaiyok2

iek@fz said...

MRSWHITEANT,

ape yg sedapnye kay?
insyaAllah..

yok,yok..hehe
fighting!!