Pages

Labels

Monday, March 29, 2010

FAQs





saat2 genting begini,pelbagai ujian datang..
saat2 laptop sangat diperlukan, masa ni jugaklah virus berkembangbiak..hiduplah dengan aman..
wayar laptop jugak putus..nak kata digigit tikus,mustahil..rumah ini bebas tikus! orang gigit,jauh sekali..tika ini sedang menunggu wayar baru yang dipos jauh dari Malaysia..

sirru ala barakatillah...

FAQs ..
apa kaitannya..

semalam, seorang sahabat bertanya..
"ka,kalau aku cakap ni ko jangan sedih tau.."
"hurm,ape dia?" aku mengangguk sambil cuba menduga soalan yang bakal kelar dari bibirnya..
"sejak ayah kau pergi, kenapa ye kau tak nampak sedih?tak nampak pun kau fikirkan dia .."
ramai juga yang pernah bertanya soalan yang sama..

"ha?...." aku cuba menyusun kata-kata sambil menahan sebak di dada..
what kind of question is this?
cubalah olah sikit ayat tu,takdelah aku rasa sebak..cet..manusia...

"kakak aku yang dah berkeluarga pun menangis setiap hari" ringkas jawapanku..
mengharapkan kefahaman darinya..
"kalau aku fikir je,kerja mesti tak jalan..study entah ke mana,fikiran entah ke mana, komitmen entah ke mana.."

mesti dia tak baca apa yang aku post sebelum ni..poor her..

a big QUote " MENCARI KEKUATAN DALAM KESIBUKAN"..


Ya Allah, moga aku diberikan ketabahan menempuhi hari mendatang..
Ameen ya Rabb..

2 comments:

HUSNA said...

tahniah..slmt mnjlnkan tugas...pasni jarang la jpa huda kt umah huhu.. ;p

iek@fz said...

ala..anda pun sibuk jugak..thniah jugak..hehehe..kte jmpe kat klas jelah pasni..:P